Gårdagen

Hejhej!
Igår var skolavslutningen för oss i Sundbyskolan. Jag som hade sovit hos min broder gick upp tidigt för att hinna med bussen. Jag kommer till skolan på ganska bra humör, det regnar ju inte och det kanske blir bra ändå. Sedan kommer jag ut på skolgården och scenen är nedbränd. Ja, skolans pyroman har slagit till igen. Två scener, två toaletter  och massor av papperskorgar har denna pyroman tänt eld på. Efter chocken lagt sig så blev det reservplanen, vilket var att hålla avslutningen i gymnastiksalen. Allting gick okej och vi gjorde historia genom att vara den nian som var tvungna att vara inomhus. 
Efter en marsch ut på den tomma skolgården var det träff i biblioteket. Där var det jordgubbar, pommac, betyg och kramar. Jag sa snabbt hej då till alla och begav mig till bilen i ösregn. Det är väl nu det börjar lägga sig och att man inser att de flesta från skolan kommer jag aldrig träffa igen. Sorgligt.  
den nedbrända scenen BALEN-FÖRORTEN goes ÖVERKLASS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0