Maaaatilda

tjännaa
igår var jag på erikshjälpen i spånga med milla och fyndade. jag köpte en wct-jacka (gul och grön) för 39(!)kr, en sl-sjal, hur fin som helst! och två videofilmer :) det fanns mycket fint men även en del konstiga saker där...de sålde, begagnade?, stringtrosor, vem köper sånt där liksom? det märkligaste hände när vi var där. I kön bakom milla står en mamma med sin unge och i sin famn håller ungen MIN gamla tiger. som jag vunnit på grönalund. det var ett kärt återseende och nu hoppas jag att den för mycket lycka till barnet, precis som den gjorde till mig;)
Idag så har jag och lena bakat muffinsar till scouterna ikväll, de blir säkert jäääätte smaskiga( choklad muffins, och hallonsmuffins).På trean idag gick min gamla favorit film också, vilken superduper dag! FIlmen heter Matilda och handlar om en tjej som blir typ hatad av sin familj och får börja på en skola med världens elakaste rektor. Men hennes nya lärare, miss Honey, är jätte snäll mot henne och blir som en ny mamma till Matilda. Sen visar det sig att Rektorn är miss Honeys moster och blablabla... sen slutar allting jätte bra och Matilda blir adopterad av miss honey. Glömde jag säga att Matilda har övernaturliga krafter och kan flytta saker med blicken? Liksom, ge mig en anledning till att den här filmen inte är världsbäst!



- Först tröjan jag köpte. Sen den knallrosa super snygga tröjan med axelmuddar som jag tänkte köpa och ha i hassela men ångrade mig i sista sekund...

Kommentarer
Postat av: mimmsaan

amanda !! min mamma lämna in massa filmer dit!!! och en av dom va matilda filmen!! HAHA

2008-02-10 @ 19:30:51
URL: http://finaflickorfrangraddhyllan.blogg.se
Postat av: mimmsaan

du kunde köpt favorit filmen dära

2008-02-10 @ 19:31:49
URL: http://finaflickorfrangraddhyllan.blogg.se
Postat av: Matilda (Alice stora syster)

Sa okej, den dar filmen "matilda" har jagat mig har i usa. Sa fort man sager att man heter Matilda (vilket inte ar ett vanligt namn i usa) sa sager folk "Oh! Som filmen Matilda! Har du ocksa overnaturliga krafter??". Sedan tittar dom jatte forvantansfullt pa en som om man ska borja trolla framfor ogonen pa en. "Eh.. Nej..." svarar man och alla suckar becviket.

2008-02-10 @ 20:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0